Meniu
Despre Noi
Contact

INFO SOLVER Produse
- IBACKUP
- Antivirus

HAMORSoft Produse
- HCONT
- HPROD
- HMARFA
- HSALAR
- HMISS
- HIMOB
- HBILANT
- HMENU

Produse Hardware
Componente

Servicii
Hardware
Software

Alte
Linkuri Utile
Licenta - Pret

Nr.vizitatori: 1505
Adresa IP:
18.207.255.49



Pagina principala   
hBILANT


hBILANT

hBILANT
V 2.

Situaţii şi analize economico - financiare


Produsul hBILANT este o aplicaţie proiectată  pentru uşurarea completării şi verificării situaţiilor bilanţiere. Cu ajutorul ei se pot concepe şi alte situaţii financiare sau manageriale a căror date provin din contabilitate,  din aplicaţia hCONT - Contabilitate generală şi analitică.
 

Ce societăţi pot utiliza aplicaţia?

În forma livrată programul conţine situaţii pentru societăşi cu contabilitate simplificată (Ordin 306/02) şi microîntreprinderi. La comandă întocmim situaţii şi pentru contabilitate dezvoltată (Ordin 94/01).

Recomandăm aplicaţia şi  în atenţia societăţilor de contabilitate, deoarece se poate întocmi cu el bilanţul pentru toate societăţile contabilizate cu hCONT.


Cum se realizează completarea formularelor?

  •  marea majoritate a datelor se preiau din arhiva contabilă conţinută de aplicaţia hCONT, din soldurile şi rulajele conturilor;
  • în cazul datelor care nu se pot prelua direct din  contabilitate pe bază de formule predefinite, utilizatorul poate să introducă date manual;
  • se pot modifica formulele date, dacă contabilul consideră că este necesar, pentru o cât mai bună apropiere de concepţia sa;
  • se pot personaliza conturile analitice din formule pentru a se obţine cât mai multe informaţii din contabilitatea firmei concrete care utilizează aplicaţia;
  • subtotalurile şi totalurile se calculează în mod automat;
  • în cazul tabelelor care conţin coloane cu date din exerciţii financiare diferite, se preiau în mod automat datele din contabilităţile anilor corespunzători;
  • bilanţuri provizorii se pot completa chiar şi lunar, pentru informarea creditorilor sau a managementului


Ce se întâmplă dacă intervin schimbări în formulare?

În cazul apariţiei unor noi  formulare, utilizatorul poate să însereze sau să şteargă rânduri, să modifice denumirea sau formula de calcul a acestora, deci practic se poate construi noul formular pe modelul celor existente. La solicitare, producătorul asigură de fiecare dată actualizarea descrierilor livrate iniţial, contra unor tarife convenabile. Dacă formularul şi corelaţiile nu s-ar modifica de la un an la altul, modelul livrat s-ar putea utiliza de mai multe ori.
 

Cum se verifică corectitudinea datelor?

 La o singură apăsare de tastă se verifică în mod automat  corelaţiile din cadrul formularelor, precum şi cele dintre formulare. Deci după orice modificare a datelor, contabilul se poate asigura, dacă se verifică corelaţiile.


Ce situaţii se livrează cu aplicaţia?

Conţinutul poate varia în funcţie de formularele de raportat la un moment dat şi de utilizator.

 Formulare de bază:
  • ultimele situaţii bilanţiere pentru contabilitate simplificată/microîntreprinderi
  • câteva situaţii ajutătoare pentru completarea notelor explicative la bilanţ, unde este posibil
  • câteva situaţii de analiză pe bază de bilanţ sau pe baza datelor din contabilitate
  • situaţii auxiliare pentru calcule periodice: ajutor pentru calculul dobânzii deductibile, a impozitului pe profit, a impozitului pe venit la microîntreprinderi etc.


Ce situaţii se mai pot concepe?

Aplicaţia este proiectată astfel, ca să se poată include cu uşurinţă şi alte situaţii care se preiau din datele contabile, cum ar fi:

  • diverse situaţii financiar-contabile cerute de creditori,
  • situaţii concepute pentru informarea managerilor (de exemplu comparaţii între datele mai multor luni sau ani, indicatori de rentabilitate, rotaţia stocurilor, etc.);
  • închidere contabilitate de gestiune, calcul diferenţe de preţ la produse;
  • descărcare de gestiune pentru stocurile de mărfuri din magazinele cu amănuntul, etc.


Cum se depune bilanţul întocmit?

Datele introduse şi prelucrate se preiau în programul primit de la MFP. După reverificare se listează situaţiile din acest program şi se salvează datele pe dischetă.


Ce se întâmplă, dacă utilizatorul nu a lucrat cu hCONT în anii anteriori?

Datele se pot introduce manual pentru anii respectivi, urmând ca  totalurile şi verificarea corelaţiilor să se facă pentru toate datele.